Dinsdag 3 november start Haarlems Dagblad met de pagina Goede Zaken. Die richt zich vooral op ondernemers. De pagina bevat o.a. advertenties en een uitgebreide agenda en wil inhoudelijk een podium zijn voor bedrijven uit stad en streek. De Coalitie zal voor Goede Zaken wekelijks redactionele artikelen over opvallende ondernemingen in de regio produceren. De bedrijven accountgroep van HDC Media zag in De Coalitie een ideale partner vanwege onze grote betrokkenheid (onder meer via de talkshow BV Haarlem) bij het regionale bedrijfsleven.
Rond 20 oktober verschijnt de eerste nieuwsbrief van de unit Toeleiding & Toerusting (T&T) van het Nova College. Ongeveer 200 cursisten volgen deze opleiding waarbinnen zij zich oriënteren op hun beroepskeuze en zich ook kwalificeren. Het betreft vooral jongeren die op het reguliere onderwijs zijn gestrand en via T&T de kans krijgen alsnog een startkwalificatie voor de arbeidsmarkt te behalen. Jongeren zonder diploma zijn immers vrijwel kansloos op de arbeidsmarkt. Met alle, vaak vervelende gevolgen van dien. Via de nieuwsbrief informeert T&T onder meer ouders, stagebedrijven en instellingen. De Coalitie verzorgt de tekstproductie en denkt mee over de inhoud en redactionele uitwerking.