Relatiemagazine voor GBU

Gepubliceerd op 16-11-2007, 21:35
Voor GBU Grafici deed De Coalitie de redactie en tekstproductie van een nieuw relatiemagazine. Het ruim 30 pagina's tellende blad geeft een beeld van de producten en diensten die het op Urk gevestigde bedrijf aanbiedt. GBU heeft een periode van aanhoudende vernieuwing op vele fronten achter de rug (o.a. huisvesting en techniek). Het bedrijf wilde naar klanten, potentiële klanten en andere relaties toe tekst en uitleg geven. Dat gebeurt in het magazine Aangenaam. Op Urk zijn 1000 exemplaren verspreid en regionaal en landelijk ook nog eens 1500. De vormgeving en druk werden door GBU uiteraard in eigen huis gedaan. In het blad (full colour) wordt het diensten- en productenpakket van GBU belicht. Daarbij komen o.a. zaken als websites, huisstijlen, briefpapier, boeken, magazines, folders, periodieken, brochures, kranten en jaarverslagen aan bod.
Lees verder
 

BV Haarlem bomvol

Gepubliceerd op 09-11-2007, 15:14
De eerste aflevering van de BV Haarlem (talkshow voor, door en vooral ook mét ondernemers) zat op 7 november j.l. bomvol. Gedurende een uur luisterden ruim 150 gasten naar onder anderen investeerder Roel Pieper, hoofdredacteur Louis Hoeks van het ondernemersblad Sprout, de Haarlemse ondernemers Ella Zander en Steven Slijper en de uitgeefsters Francisca Kramer en Lisette Wevers van het trouwblad WitWedding. De presentatoren Fred Postma (Haarlems Dagblad) en Jaap Sluis (De Coalitie) hadden er hoorbaar plezier in en dat gold ook voor hun gasten en het publiek. De BV Haarlem leverde minstens twee aardige nieuwtjes op. Roel Pieper meldde er alles aan te doen om een vooraanstaand instituut van Europese topwetenschappers naar Haarlem te halen. En Louis Hoeks van het door VNU in de etalage gezette Sprout gaf aan persoonlijk Het Financieele Dagblad wel als een passende koper te zien. Nu de BV Haarlem kwantitatief en kwalitatief een aardig succes is gebleken, zal voor het jaar 2008 een schema worden gemaakt. Met waarschijnlijk drie tot vier afleveringen. Informatie volgt o.a. via deze site.
Lees verder
 

De BV Haarlem zit vol

Gepubliceerd op 31-10-2007, 17:56
Voor de woensdag 7 november in De Philharmonie te houden talkshow De BV Haarlem zijn geen plaatsen meer beschikbaar. Met de nu aangemelde 140 bezoekers zit de Blauwe Zaal van De Philharmonie stampvol. Op onze website zal kort na De BV Haarlem verslag worden gedaan. Dat geldt ook voor de websites van Kennemerland Business en MKB Haarlem. Relaties van MeerBusiness krijgen kort na de talkshow een nieuwsbrief toegestuurd.
Lees verder
 

BV Haarlem start 7 november met Roel Pieper

Gepubliceerd op 13-10-2007, 16:37
Woensdag 7 november gaat in De Philharmonie (Lange Begijnestraat 11) in Haarlem De BV Haarlem van start. Een talkshow over, voor en door ondernemers. De Coalitie is mede initiatiefnemer en partner van dit project. Andere dragers zijn o.a. MKB Haarlem, de Kamer van Koophandel, Haarlem Promotie, Young MKB, MeerBusiness Haarlem en Kennemerland Business. Tijdens de BV Haarlem spreken Fred Postma en Jaap Sluis met onder anderen investeerder, hoogleraar en vernieuwer/vooruitdenker Roel Pieper, directeur Ellen Zander van schoonmaakbedrijf Ruud Zander uit Haarlem en Francisca Kramer en Lisette Wevers van het blad WitWedding. De eerder als gast aangekondigde algemeen directeur Hankie van Baasbank van de Kamer van Koophandel moet wegens werkzaamheden in het buitenland dit keer verstek laten gaan. Zij schuift bij een volgende editie van de BV Haarlem alsnog aan. Gastcolumnist is hoofdredacteur Louis Hoeks van het inspirerende ondernemersblad Sprout. De BV Haarlem begint 7 november om 16.30 uur met een inloop. De gesprekken zelf vinden plaats van 17.00 tot 18.00 uur. Daarna is er nog een BV-borrel. Aanmelden kan via de site van MKB Haarlem. (doorklikken naar de agenda). Toegang gratis. Zie ook het weblog op deze site.
Lees verder
 

De Coalitie traint bij HFC Haarlem

Gepubliceerd op 04-10-2007, 17:03
Op een mooie oktobermiddag verzamelden ruim twintig Coalitie-genoten zich in de kleedkamer van het eerste van HFC Haarlem. Klanten, potentiële klanten, goede relaties of zomaar voetbalvrienden werden na een kort voorstelrondje in handen gegeven van Haarlem-trainer Jan Zoutman. In het kader van een door De Coalitie samen met de club georganiseerde clinic werd er gedurende een uur flink getraind. Na onder meer loopoefeningen en het onvermijdelijke afwerken op doel (met daarin Jaap Bonkenburg van De Coalitie en Michael Struis van de gemeente Haarlem) volgde een onderling partijtje. De enige en dus winnende goal kwam van de voet van Wim Boekelaar van Rabobank Zuid-Kennemerland, op aangeven van CIOS-directeur Ron Sluijs. Tot meest opmerkelijke deelnemer werd door trainer Jan Zoutman - tijdens de derde helft in de bestuurskamer- directeur Kobus Kaptein van GBU Grafici gekozen. Hij keerde met de Coalitie Bokaal 2007 tevreden terug naar Urk. Ga voor groepsfoto, filmpje van weblogspecialist Jan Glas en sfeertekening naar het weblog van De Coalitie.
Lees verder
 

De Coalitie aan het werk voor de ROA

Gepubliceerd op 04-10-2007, 13:50
De Raad van Organisatie-Adviesbureaus ROA heeft De Coalitie opdracht gegeven voor het ontwikkelen en uitvoeren van een communicatiestrategie. Daarbij gaat het om zowel de externe als interne communicatie. Het ledenbestand van de ROA bestaat uit ruim twintig vooraanstaande adviesbureaus. De ROA wil zich nadrukkelijker profileren als dé vertegenwoordiger van de adviesbranche. Doelgroepen daarbij zijn klanten, potentiële klanten en adviseurs van de aangesloten leden. De werkzaamheden van De Coalitie bestaan ook uit het initiëren van meer media-aandacht voor de ROA.
Lees verder
 

Honderd van Haarlem schakelen door

Gepubliceerd op 07-09-2007, 14:57
Bedoeld als stimulans voor de stad: De mede door De Coalitie geïnitieerde Honderd van Haarlem. Een onderstroom van honderd sterk bij Haarlem betrokken denkers en doeners, die helpen bij het in gang zetten van leuke dingen. Een kwestie van netwerken en dwarsverbanden. Na de lancering van De Honderd in april is vooral veel tijd besteed aan organisatorische zaken. Zo werd de door leerlingen van GNR8 (Hogeschool INHOLLAND) ontworpen website verder uitgebouwd.Nu de zomervakantie er op zit, schakelen De Honderd door naar een hogere versnelling. Dat betekent méér projecten oppakken, beter communiceren over vraag en aanbod en doorgaan met het werven van enthousiaste mensen. Wie één van De Honderd wil worden kan terecht op www.honderdvanhaarlem.nl en zich via 'contact' aanmelden. Het is tevens de aangewezen route voor wie een idee of project heeft.
Lees verder
 

CIOS en De Coalitie samen verder

Gepubliceerd op 16-08-2007, 12:09
CIOS Haarlem (onderdeel van ROC Nova College) zal ook het komende cursusjaar haar nieuwsbrief door De Coalitie laten verzorgen. Het magazine CIOS Beweegt wordt vier keer per cursusjaar in een oplage van 3500 stuks verspreid onder huidige en toekomstige cursisten, docenten, ouders, decanen en andere bij het CIOS betrokken personen en organisaties. Volgens CIOS-directeur Ron Sluijs voldoet het blad aan de verwachtingen. "De reacties zijn zowel intern als extern positief. Het blijkt een uitstekende manier om een breed publiek over alle facetten van CIOS te informeren. Met De Coalitie hebben we gezien de leuke respons blijkbaar op de juiste manier bepaald welke boodschap er gecommuniceerd moest worden. Onze opleiding staat van oudsher zeer goed bekend, het aantal inschrijvingen overtreft met vele honderden de beschikbare plekken. Dan heb je al gauw de neiging om rustig achterover te leunen. Maar mede door de toename van het aantal opleidingen Sport en Bewegen bij andere ROC 's moeten we ons nog beter profileren."

De Coalitie werkt binnen de onderwijssector ook voor de Alphense Scholengemeenschap Scala College (2200 leerlingen) en een collectief van middelbare scholen in Velsen.

Lees verder
«  30  31  32  33  34  35  36  »