Jaarverslag JGZ in ander jasje

Gepubliceerd op 15-08-2007, 14:50
Een jaarverslag is vaak een dorre verzameling feiten en statistieken. Jeugdgezondheidszorg (JGZ) Kennemerland BV wilde wat anders en schakelde De Coalitie in. Dat was geen toeval, omdat De Coalitie een deel van de communicatie van de JGZ Kennemerland, zoals het maken van folders en het verspreiden van persberichten voor haar rekening neemt. Na een paar brainstormsessies werd gekozen voor een rode draad. Omdat in 2006 de relatie met de samenwerkingspartners en gemeenten verder werd versterkt, kreeg de ketenzorg daadwerkelijk inhoud en werd de kwaliteit van de door de JGZ geleverde zorg beter. Via een aantal interviews met JGZ medewerkers en medewerkers van de samenwerkingspartners wordt dat in het Jaarverslag 2006 duidelijk gemaakt. Het resultaat is een kleurig en informatief boekwerk dat, zo blijkt uit de reacties, enthousiast wordt ontvangen.
Lees verder
 

Snelle actie voor LTO Glaskracht

Gepubliceerd op 29-05-2007, 10:37
De Coalitie zat 8 mei aan tafel met directeur Dick Hylkema van LTO Glaskracht. Zijn vraag: Kunnen jullie voor communicatieve ondersteuning zorgen voor een grootschalig en ingrijpend project dat we samen met Stichting Natuur en Milieu initieren. Het project komt er kort gezegd op neer dat de Nederlandse glastuinbouw in 2020 45 procent bespaart op energiekosten en in 2030 zelfs 75 procent. Hiertoe hebben beide partijen een transitiepakket samengesteld waarmee deze doelen kunnen worden bereikt. In overleg mer de klant werd besloten een nieuwsbrief uit te brengen en deze naar alle glastuinbouwers te sturen. Daarnaast werd een perstraject in gang gezet. Een lastige klus gezien de diverse betrokken partijen. Door veel en snel te schakelen met de klant en de vormgever kon de klus echter keurig op tijd worden afgerond. Dat betekende: op 23 mei lagen 17.000 'drieslag' nieuwsbrieven gereed om te worden verstuurd. Vrijdagochtend 25 mei was er een persconferentie; het nieuws haalde een groot aantal landelijke dagbladen en vakbladen. Kortom: een snelle actie voor De Coalitie!
Lees verder
Start Honderd van Haarlem

Start Honderd van Haarlem

Gepubliceerd op 17-04-2007, 16:07
Tijdens een vrolijke bijeenkomst in de Gravenzaal van het Haarlemse stadhuis is op maandag 16 april het initiatief De Honderd van Haarlem definitief in gang gezet. Dat gebeurde door burgemeester Bernt Schneiders die als eerste de fonkelnieuwe website van De Honderd van Haarlem bezocht en er een kort berichtje postte. Namens het als doetank omschreven netwerk schetste Marinus Broedelet (lid van de initiatiefgroep) het hoe & waarom van De Honderd van Haarlem. Met daarbij een sterk accent op begrippen als praktijkgericht, dwarsverbanden, betrokkenheid en aanpakken. De website is ontworpen door studenten van GNR8 van de Hogeschool INHOLLAND op basis van een door het vormgevingsbureau Tekst & Uitleg uit Haarlem gemaakt ontwerp. Justin van Hilten en Martijn Wagenaar gaven er een korte toelichting op. De bijeenkomst werd - zoals op de foto van Arno Kuiter valt te zien- door circa honderd mensen bezocht. (Lees verder ook op het weblog van Jaap Sluis)
Lees verder
 

Honderd van Haarlem van start

Gepubliceerd op 23-03-2007, 16:30

Op maandag 16 april gaat de 'doetank' Honderd van Haarlem officieel van start. Dat gebeurt tijdens een bijeenkomst in de Gravenzaal van het stadhuis. Daar wordt tekst en uitleg gegeven door de initiatiefgroep die het door De Coalitie gelanceerde initiatief heeft opgepakt. Tevens zullen enkele door De Honderd van Haarlem te ondersteunen projecten kort worden gepresenteerd. Verder zal er door GNR8 (het communicatie/leerbedrijf van de Hogeschool INHOLLAND) een website annex weblog worden gelanceerd. Burgemeester Bernt Schneiders gaat als eerste op dit weblog een bericht posten. De vormgeving van het geheel is ontworpen door het Haarlemse bureau Tekst en Uitleg. Wie meent een vooral uitvoerende rol te kunnen spelen binnen De Honderd van Haarlem, kan zich aanmelden via info@decoalitie.nl Elders op dit weblog staat eerder verstrekte informatie over het initiatief.

Lees verder
 

De Coalitie sponsor Société Pim Mulier

Gepubliceerd op 19-03-2007, 14:49
De Coalitie is sponsor geworden van de Société Pim Mulier in Haarlem. Deze club nam enkele jaren geleden het initiatief voor de realisatie van de ere-galerij De Helden van Haarlem op de gevel van het Kennemer Sportcenter aan de Westelijke Randweg in Haarlem. De galerij bestaat uit enorme foto's van voormalige topsporters, die uit Haarlem afkomstig zijn en/of bij een Haarlemse vereniging hebben gesport. Onder anderen Tom Okker (tennis), Yvonne van Gennip (schaatsen), Marcel Joost (honkbal), Jessica Gal (judo), Kees Akerboom (basketbal) en Rob Ridder (badminton) hebben inmiddels een prominente plek gekregen. De Société Pim Mulier eert niet alleen oude helden, maar richt door middel van een jeugdsportfonds ook de blik op de toekomst. Verder wordt jaarlijks in Haarlem de Pim Mulier Lezing gehouden. Inmiddels wordt het initiatief ondersteund door circa 50 bedrijven uit stad en streek.
Lees verder
 

De Coalitie borrelt

Gepubliceerd op 19-03-2007, 08:58
De Coalitie heeft de wind in de zeilen. Er is aardig wat werk aan de winkel. Omdat de drie vennoten dat niet allemaal zélf kunnen en willen doen, wordt regelmatig gebruik gemaakt van de diensten van derden. Vormgevers, fotografen, eindredacteuren, tekstschrijvers, weblogspecialisten, illustratoren en anderen. Lekker (samen)werken vanuit een Coalitie-netwerk. Dat is wat ons voor ogen staat. Maar dan moet je elkaar wel kúnnen en niet alleen via de mail of telefoon contact hebben. Daarom was er recent een Coalitie-borrel voor onze vaste kern en mensen die daar (na een reactie op onze oproep, zie weblog) de komende tijd mogelijk deel van uit zullen maken. De opkomst: prima. Het resultaat: al even prima. Er werden onderling veel ervaringen, contacten en vakkennis uitgewisseld. De dwarsverbanden waren niet van de lucht. Eens te meer bleek dat het met name voor éénpitters altijd leuk is om collega's te ontmoeten. De Coalitie is voornemens het eigen netwerk in de loop van dit jaar nóg een keer te laten borrelen.
Lees verder
Relatiemagazine voor Berenschot

Relatiemagazine voor Berenschot

Gepubliceerd op 02-02-2007, 16:53
Onlangs verscheen voor de derde maal het relatiemagazine Impressie. De Coalitie maakt dat voor adviesbureau Berenschot. Het blad gaat in een oplage van rond de 10.000 stuks naar klanten, potentiële klanten en andere relaties. Nadat eerder onder anderen de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb aan het woord kwam over de klantgerichte gemeente, veiligheid en de wet maatschappelijke ondersteuning bespreekt in het laatste nummer Stork-topman Sjoerd Vollebregt de toestand van de Nederlandse economie. Hij doet dat samen met Ronald Blom (Eneco) en Luc Steenhorst (Berenschot). Voor het ontwerp, de opmaak en het drukken van Impressie schakelde de Coalitie het Grafisch Bedrijf Urk (GBU) in.
Lees verder
De Coalitie partner van MeerBusiness

De Coalitie partner van MeerBusiness

Gepubliceerd op 29-01-2007, 17:40
De Coalitie is partner geworden van MeerBusiness Haarlem. De formule achter dit platform voor en door ondernemers werd ontwikkeld door onze collega communicatie-ondernemer René Jansen. Hij ging er vorig jaar in Haarlemmermeer mee van start. MeerBusiness bleek in een grote behoefte te voorzien en groeide uit tot een bruikbaar netwerk waarvan niet alleen ondernemers, maar ook raadsleden, wethouders, ambtenaren en mensen uit de wereld van het onderwijs, de sport en de zorgsector profiteren. Reden genoeg dus om ook in Haarlem met dit succesvol gebleken initiatief aan de slag te gaan. De Coalitie haakte er samen met een groot aantal andere bedrijven op in en werd partner. Nadat eerder burgemeester Bernt Schneiders (tevens portefeuillehouder EZ) MeerBusiness Haarlem feestelijk op weg schoot, kwam onlangs Arthur van Dijk (wethouder EZ Haarlemmermeer) op bezoek bij de partners en raad van aanbeveling van MeerBusiness Haarlem. Zijn prognose: "Ook in Haarlem gaat MeerBusiness draaien".
Lees verder
«  30  31  32  33  34  35  36  »