Het blad Management Team brengt binnen specifieke vakgebieden jaarlijks de toppers en tobbers in beeld. Een breed scala aan beroepsgroepen wordt op basis van ranglijsten in de veel gelezen MT 500 belicht. In het laatste nummer van deze klassieker wordt ook aandacht besteed aan communiceren in crisistijd. Jaap Sluis van De Coalitie geeft zijn visie op de aanpak van de 'slechtnieuwsbrengers' Toyota, NS en Vodafone.
Pauline Blom schetst in het artikel de werkwijze van NS, Vodafone en Toyota. Vodafone kreeg eind 2009 te maken met een enorme storing. De NS werd begin 2010 getroffen door de sneeuw. En Toyota zette na technische problemen een terugroepactie in gang. Jaap Sluis van De Coalitie en Marjan Huisman van het gelijknamige bureau beoordelen de manier waar de drie bedrijven over hun problemen communiceerden. Sluis benadrukt o.a. dat ook in tijden van crisis de communicatie feitelijk dient te zijn. Op dat specifieke punt is hij kritisch over met name Toyota dat naar zijn mening te veel op de promotionele toer ging. Tip van Sluis in de MT 500 voor bedrijven die in de narigheid zaten of nog steeds zitten: "Je moet zorgen dat je een buffer van welwillendheid opbouwt voor je bedrijf, buiten crisistijden om. Een soort airbag. Achtergrondverhalen over hoe het bedrijf werkt, daar geloof ik heilig in. Dan strijken de mensen eerder hun hand over het hart als het mis gaat. Daar moet je als bedrijf gericht in investeren."