De Honderd van Haarlem

Gepubliceerd op 26-10-2006, 11:20
Communicatieadviesbureau De Coalitie heeft een nieuw initiatief gelanceerd: De Honderd van Haarlem. Uitgangspunt is het binnen een nieuw netwerk verzamelen van honderd sterk bij de stad betrokken personen die bereid zijn om voor Haarlem de handen uit de mouwen te steken. Zo wordt een coalitie gesmeed die op allerlei manieren en vele fronten voor nieuwe impulsen kan zorgen. De Honderd van Haarlem stellen hun kennis, ervaring, tijd, energie, contacten en creativiteit gratis ter beschikking ten behoeve van zorgvuldig te selecteren acties en projecten. Het accent ligt op het vergroten van de dynamiek in de stad en het stimuleren van dwarsverbanden.
 

Op het initiatief van De Coalitie hebben inmiddels tientallen mensen gereageerd. De komende maanden zal in kleine kring een plan van aanpak worden gemaakt. Dat zal duidelijkheid bieden over de manier(en) van werken, het selecteren van projecten, het zo fris en doelmatig mogelijk 'bemensen' van De Honderd van Haarlem en het moment van naarbuiten treden.

Het Haarlemse vormgevingsbureau Tekst en Uitleg haakte in op ons initiatief en ontwierp meteen een logo voor De Honderd van Haarlem.Verder maakte HDC Media kenbaar het initiatief via Haarlems Dagblad met gerichte acties te willen ondersteunen. En een Haarlems bedrijf heeft secretariaatsdiensten plus een plek van samenkomst aangeboden. De website van De Honderd van Haarlem zal worden ontwikkeld door GNR8, het nieuwe leerbedrijf van de Hogeschool INHOLLAND.

Als de uitwerking van het intiatief een feit is, wordt vanuit een harde (starters)kern begonnen met het formeren van het netwerk.Wie denkt in dit verband een stimulerende en opbouwende rol te kunnen spelen, kan dat melden via info@decoalitie.nl