Meteen na de lancering van De Honderd van Haarlem zat de vaart er lekker in. Een bij Haarlem betrokken bedrijf bood een vaste plek voor overleg en discussie aan. Het leerbedrijf GNR8 van de Hogeschool INHOLLAND maakt zodra De Honderd van Haarlem een feit zijn een website. De vormgevers van Tekst & Uitleg uit Haarlem ontwierpen vast een logo. En ruim 40 mensen gaven aan allerlei vormen van ondersteuning te willen bieden. In het onvermijdelijke spanningsveldje tussen 100% democratie en een lichte vorm van dictatuur moest worden gezocht naar een snelle, slimme en doelmatige manier van werken. De Coalitie ondernam een poging om uit de vele aanmeldingen een kerngroepje te formeren. Dat lukte. Men ging aan de slag. Het groepje peilde meningen, kwam met eigen ideeën en met die van anderen, zocht een mix tussen gebaande paden en nieuwe routes en waakt ervoor alles bij voorbaat dicht te timmeren. Hoofdlijnen, dames en heren, hoofdlijnen! In januari worden ze voor iedereen zichtbaar.
Alvast een tipje van de sluier oplichten? Jawel. Om maar eens iets te noemen: alle deelnemers aan De Honderd van Haarlem zitten er straks op persoonlijke titel in. Daar was men het in de kerngroep snel over eens. Een ander punt: het gaat De Honderd van Haarlem niet alleen om afgeronde projecten, maar ook om initiatieven. Leuke plannen, ideeën of gekkigheid die de stad ten goede komen en dus een steun in de rug verdienen. Tot slot nog een punt. De Honderd van Haarlem moeten que bezetting alle facetten van de stad afdekken. Bijvoorbeeld het onderwijs, de sport, de kunst en cultuur en de bedrijvigheid. Dat betekent dat er bij het binnenhalen van honderd daadkrachtige mensen gelet moet worden op een goede verdeling. Veelkleurigheid in alle opzichten.
Zoals gezegd: in januari/februari wordt het complete verhaal van De Honderd van Haarlem verteld. Wie er een rol in denkt te kunnen spelen of het straks gewoon wil lezen, kan mailen met info@decoalitie.nl