De Coalitie presenteert in het nieuwe jaar de workshop 'Vers van de Pers'. Deelnemers wordt geleerd hoe zij optimaal met media kunnen omgaan. Dat gebeurt voor een belangrijk deel op basis van praktijkvoorbeelden. Tijdens de workshop komen de regionale, nieuwe en landelijke media en de vakpers aan bod. Er wordt uitvoerig stil gestaan bij het in beeld brengen van de doelgroep(en), het kernachtig verwoorden van de boodschap en het leggen en onderhouden van mediacontacten.
Tijdens 'Vers van de Pers' wordt aandacht geschonken aan het maken van een goed persbericht. Hoe is de opbouw? Wat zet je in de kop? Waarom geen promotionele blabla? Hoe lang mag het zijn? Het zijn slechts enkele van de te bespreken vragen. Ook wordt ingegaan op de omgang met journalisten. Zowel in goede als in slechte tijden. Onze workshop stelt je in staat om het contact met media goed te stroomlijnen. Zodat publicitaire kansen beter kunnen worden benut en eventuele risico's beperkt blijven. Onze ruime ervaring in zowel de journalistiek als de PR leert dat een goede aanwezigheid in media meestal doelmatiger is dan adverteren.
De Coalitie geeft de workshop op dinsdag 15 februari 2011. Van 14.00 uur tot ongeveer 17.30 uur. De locatie hangt mede af van het aantal inschrijvingen. Deelnemers krijgen na afloop een gidsje met daarin de belangrijkste praktijktips. De kosten van de workshop bedragen 325 euro (excl. BTW). Na afloop borrelen wij met de deelnemers uiteraard nog even na. Interesse? Dan graag voor 22 januari opgeven. Aanmelden, vragen of opmerkingen? Bel of mail Jaap Sluis: sluis@decoalitie.nl of 06-53732163. Na inschrijving wordt aanvullend informatie toegezonden over de locatie waar de workshop wordt gegeven.