Met de lancering van hun ondernemersboek Dik Water gaven Erma Rotteveel, Dimmy Olijerhoek en Annemieke de Man ook het startschot voor de leerlijn ondernemerschap van het Bonaventuracollege in Roelofarendsveen. De leerlijn, die op initiatief van de drie auteurs en onderneemsters tot stand kwam, maakte een vliegende start dankzij een cheque van € 9.500,-, bijeengebracht door sponsorgelden en voorverkopen van het boek. Inmiddels is Dik Water volledig uitverkocht. De extra inkomsten (€ 2503,-) waren eveneens bestemd voor de leerlijn. In april namen directeur Clemens Steekelenburg en economieleraar Marc Grijsen de totaal cheque van € 11.703,- in ontvangst. In het door de Coalitie geproduceerde magazine van het Bonaventura komen initiatiefnemers, docenten en leerlingen aan het woord.
Dat het geld goed besteed is, blijkt uit het enthousiasme en de daadkracht van het Bonaventuracollege: een groep van zestien leerlingen (2e klas kader-/vmbo-opleiding) heeft in februari van dit jaar met succes de leerlijn ondernemerschap doorlopen en afgerond. De kinderen werkten gedurende twaalf weken in groepjes van vier intensief samen. Ze richtten zelfs een eigen bedrijfje op. De leerlijn werd afgesloten met een door de leerlingen georganiseerde cateringmarkt. Ieder groepje kreeg een eigen budget om cateringproducten in te kopen, te promoten, klaar te maken en weer te verkopen aan medeleerlingen, alsof het hun eigen bedrijf was. Clemens Steekelenburg: 'Het was een geweldig leuke middag met enthousiaste verkopers en kopers. Alle bedrijfjes waren uitverkocht en drie van de vier groepen wisten de middag met winst af te sluiten. Leuker dan dit kunnen we het onderwijs niet maken.'