De advocaat verliest zijn eigen zaak. De tandarts heeft gaatjes. En een communicatieadviesbureau laat een leuk mediagidsje dat het twee jaar geleden maakte ongebruikt in een kast liggen. Dat bureau zijn wij van De Coalitie. Het gidsje ('Vers van de 'Pers') gaat over de omgang met media. Hoe schrijf je een persbericht? Wat doe je als er media op de stoep staan? Hoe speel ik als bedrijf of organisatie nieuws naar die media door? Voor de hand liggende vragen die in ons gidsje kort worden beantwoord. Met als stelregel dat De Coalitie in mediatrajecten kiest voor inhoud en niet voor marketing en platte promotie. Wie dat wél wil, moet maar adverteren.
De gidsjes lagen in een doos nutteloos te zijn. Totdat we ze via Linkedin als zijnde 'zéér van de praktische' in de aanbieding deden. Gratis te verkrijgen. Dat hebben we geweten. De Coalitie zag zich bijna genoodzaakt een postkamer in te richten. Dagenlang gingen er tientallen exemplaren van 'Vers van de Pers' de deur uit. Naar scholen, zorginstellingen, overheden, bedrijven en stichtingen. We zijn inmiddels veel werk, leuke reacties en een goed gevoel verder. De doos is bijna leeg. Voor wie ons door één van de aanvragers als hebbedingetje omschreven werkje heeft moeten missen nog een mooie quote van Richard Branson: "Een goed pr-verhaal is oneindig veel effectiever dan een advertentie over een volle pagina, en heel wat goedkoper". Wie zich door De Coalitie op mediagebied wil laten gidsen is welkom:
sluis@decoalitie.nl.