De Coalitie stond mede aan de redactionele en uitvoerende basis van de laatste NV Haarlem. Deze talkshow voor en door ondernemers stond dit keer geheel in het teken van 3FM Serious Request. De twee presentatoren Fred Postma (Centrummanager Haarlem) en Jaap Sluis (De Coalitie) interviewden voor een met 400 bezoekers nagenoeg volle Kleine Zaal van de Philharmonie diverse gasten zoals Wilbert Mutsaers, zendermanager 3FM en Jeroen den Tex van het Rode Kruis.
Deze week ploft zowel bij scholengemeenschap Het Schoter als bij voetbalclub Haarlem-Kennemerland een splinternieuw magazine op de mat. Het toeval wil dat de school en de club beiden hun ingang aan de Sportweg in Haarlem-Noord hebben.
Brand New Leisure (BNL) is een nieuwe speler in de wereld van entertainment en leisure. Met twee nu al redelijk spraakmakende projecten in Nederland en aansluitend naar verwachting ook internationale activiteiten. De Coalitie verzorgde de inhoud van de recent gelanceerde website van BNL.
Bennebroeker Juan Christoffels wil het leegstaande Luciaklooster in zijn dorp behouden. Hij kwam met een plan om in het pand appartementen en herenhuizen te bouwen. De zusters Franciscanessen, die het klooster bezitten, boden hem tot eind januari 2014 de kans om het project rond te maken. De Coalitie bedacht voor Christoffels een mediatraject. Mede dankzij veel aandacht in de regionale en landelijke pers meldden zich in korte tijd ruim 350 belangstellenden.