Een Coalitie-gesprek op de Ondernemers Tweedaagse

Een Coalitie-gesprek op de Ondernemers Tweedaagse

Gepubliceerd op 16-09-2011, 15:42

Op dinsdag 20 en woensdag 21 september wordt in hotel Haarlem-Zuid de Goede Zaken Ondernemers Tweedaagse (www.goedezaken.nu) gehouden. Tijdens dit evenement van Haarlems Dagblad en de IJmuider Courant  presenteren zo'n 50 bedrijven zich aan het publiek. De Coalitie verzorgt  op woensdagmiddag van 17.00 tot 18.00 uur het Coalitie-gesprek. Jaap Sluis praat  met zijn gasten over sport en ondernemen. Aan de orde komt. de vraag wat  het geheim van een succesvolle businessclub is. Gasten:  Peter Jager (honkbalvereniging Kinheim), Benno Leeser (voormalig voorzitter businessclub Feyenoord) en ondernemer/sponsor  John Beeren (restaurant De Bokkedoorns). Relaties van De Coalitie zijn van harte welkom. Aanmelden via goedezaken@hdcmedia.nl.

Lees verder
Nationale Kunst Loterij volop in de media

Nationale Kunst Loterij volop in de media

Gepubliceerd op 16-09-2011, 15:42

In perscentrum Nieuwspoort te Den Haag vond op 8 september de presentatie van De Nationale Kunst Loterij (DNKL) plaats. Het mediatraject rond dit initiatief werd ontwikkeld en uitgewerkt door De Coalitie. Met de opbrengst van DNKL (www.dnkl.nl) worden kunstenaars, kunstinstellingen en kunstmanifestaties ondersteund. Onder meer NRC Handelsblad, kunstbladen, de Volkskrant, het RTL Journaal en regionale dagbladen besteedden aandacht aan de loterij. Tijdens de persconferentie in Nieuwspoort sprak het bestuur van de loterij de verwachting uit dat vanaf eind 2014 jaarlijks 50 miljoen euro aan kunst en cultuur kan worden bijgedragen.

Lees verder
Onder de sterren...

Onder de sterren...

Gepubliceerd op 16-09-2011, 15:41
Onder de Sterren is de naam van het restaurant van het Sterren College, een vmbo-brede school in Haarlem. Het Sterren College zit sinds het begin van dit schooljaar in een fonkelnieuw gebouw aan het Badmintonpad. Leerlingen krijgen praktijkonderwijs in lokalen waar de realiteit bijna waarheidsgetrouw wordt nagebootst. Zoals de leerlingen die voor de richting Horeca hebben gekozen praktijkervaring opdoen in het restaurant Onder de Sterren. De Coalitie neemt de tekst van de nieuwe brochure voor haar rekening. Verder adviseerde De Coalitie de schoolleiding over de redactionele inhoud en de vormgeving.
Lees verder
De Coalitie werkt samen met Theo van der Vlugt

De Coalitie werkt samen met Theo van der Vlugt

Gepubliceerd op 16-09-2011, 11:21

Theo van der Vlugt, conceptmaker en tekstschrijver in marketingcommunicatie, gaat op projectbasis samenwerken met De Coalitie. Mede dankzij deze samenwerking bestrijkt De Coalitie nu het volledige werkveld van mediastrategie, PR en marketingcommunicatie. Vier vragen aan Theo van der Vlugt.

Lees verder
De Coalitie helpt Astrid on Tour

De Coalitie helpt Astrid on Tour

Gepubliceerd op 16-08-2011, 10:14

De 67-jarige Astrid Lofvers vertrekt op 21 augustus voor een bijzondere pelgrimage. Zij gaat per scootmobiel van Haarlem naar Witmarsum (Friesland) en weer terug. De Coalitie ondersteunt Astrid graag op deze bijzondere tocht en heeft voor haar een persbericht ontwikkeld en uitgezonden. Dit bericht is al in diverse regionale kranten en websites verschenen en er verschijnt ook een interview met Astrid in het Haarlems Dagblad. In samenwerking met internetbedrijf Lionhead is een site ontwikkeld, www.astridontour.nl.

Lees verder
 

Mooi opleidingstraject met zicht op baan

Gepubliceerd op 29-07-2011, 21:01

In samenwerking met Werkplein IJmond en Zebra Uitzendbureau (Beverwijk/IJmuiden) biedt Ovenbouw Holland BV uit Velsen-Noord tien werkzoekenden een stage aan. Die duurt circa vijf maanden. Aansluitend op de stage worden de deelnemers opgeleid tot ovenbouwkundig vakman. Als die opleiding succesvol verloopt, geeft Ovenbouw Holland BV hen een baangarantie. De communicatieve begeleiding van het project komt voor rekening van De Coalitie. Daarbij gaat het mede om persberichten en advertenties.

Lees verder
 

Mediabegeleiding voor BouwCenter Filippo Haarlem

Gepubliceerd op 29-07-2011, 20:46
BouwCenter Filippo in Haarlem ontving als leverancier van 'goed hout' certficaten van twee vooraanstaande organisaties. De Coalitie bood ondersteuning bij het communiceren van dit nieuws en zorgde onder meer voor het informeren van de lokale pers en vakmedia. Het gericht informeren van relevante media maakt onderdeel uit van een communicatiestrategie die De Coalitie voor BouwCenter Filippo ontwikkelde.
Lees verder
 

Het verhaal achter de RIBW

Gepubliceerd op 29-07-2011, 10:47

De Regionale Instelling voor Beschermd Wonen (RIBW) was tot voor kort een organisatie die vooral in de anonimiteit haar werk deed. Dat blijkt anno 2011 niet langer mogelijk. Buurtbewoners willen geïnformeerd worden als het RIBW in de regio Kennemerland, Amstelland en Meerlanden (KAM) een nieuwe vestiging opent. RIBW wil daarom meer naar buiten treden en laten zien wat het doet en voor wie het er is. De Coalitie is door RIBW-KAM gevraagd dit communicatietraject te begeleiden. Voor de eerste Nieuwsbrief zorgde De Coalitie voor teksten en redactie. Later dit jaar zal er een relatiemagazine verschijnen. Doel is betrokkenen, zoals buurtbewoners, politici, ambtenaren etc. beter en eerder te informeren over werkzaamheden en plannen van RIBW-KAM.

Lees verder
«  19  20  21  22  23  24  25  »