Op dinsdag 20 en woensdag 21 september wordt in hotel Haarlem-Zuid de Goede Zaken Ondernemers Tweedaagse (www.goedezaken.nu) gehouden. Tijdens dit evenement van Haarlems Dagblad en de IJmuider Courant presenteren zo'n 50 bedrijven zich aan het publiek. De Coalitie verzorgt op woensdagmiddag van 17.00 tot 18.00 uur het Coalitie-gesprek. Jaap Sluis praat met zijn gasten over sport en ondernemen. Aan de orde komt. de vraag wat het geheim van een succesvolle businessclub is. Gasten: Peter Jager (honkbalvereniging Kinheim), Benno Leeser (voormalig voorzitter businessclub Feyenoord) en ondernemer/sponsor John Beeren (restaurant De Bokkedoorns). Relaties van De Coalitie zijn van harte welkom. Aanmelden via goedezaken@hdcmedia.nl.
In perscentrum Nieuwspoort te Den Haag vond op 8 september de presentatie van De Nationale Kunst Loterij (DNKL) plaats. Het mediatraject rond dit initiatief werd ontwikkeld en uitgewerkt door De Coalitie. Met de opbrengst van DNKL (www.dnkl.nl) worden kunstenaars, kunstinstellingen en kunstmanifestaties ondersteund. Onder meer NRC Handelsblad, kunstbladen, de Volkskrant, het RTL Journaal en regionale dagbladen besteedden aandacht aan de loterij. Tijdens de persconferentie in Nieuwspoort sprak het bestuur van de loterij de verwachting uit dat vanaf eind 2014 jaarlijks 50 miljoen euro aan kunst en cultuur kan worden bijgedragen.
Theo van der Vlugt, conceptmaker en tekstschrijver in marketingcommunicatie, gaat op projectbasis samenwerken met De Coalitie. Mede dankzij deze samenwerking bestrijkt De Coalitie nu het volledige werkveld van mediastrategie, PR en marketingcommunicatie. Vier vragen aan Theo van der Vlugt.
De 67-jarige Astrid Lofvers vertrekt op 21 augustus voor een bijzondere pelgrimage. Zij gaat per scootmobiel van Haarlem naar Witmarsum (Friesland) en weer terug. De Coalitie ondersteunt Astrid graag op deze bijzondere tocht en heeft voor haar een persbericht ontwikkeld en uitgezonden. Dit bericht is al in diverse regionale kranten en websites verschenen en er verschijnt ook een interview met Astrid in het Haarlems Dagblad. In samenwerking met internetbedrijf Lionhead is een site ontwikkeld, www.astridontour.nl.
In samenwerking met Werkplein IJmond en Zebra Uitzendbureau (Beverwijk/IJmuiden) biedt Ovenbouw Holland BV uit Velsen-Noord tien werkzoekenden een stage aan. Die duurt circa vijf maanden. Aansluitend op de stage worden de deelnemers opgeleid tot ovenbouwkundig vakman. Als die opleiding succesvol verloopt, geeft Ovenbouw Holland BV hen een baangarantie. De communicatieve begeleiding van het project komt voor rekening van De Coalitie. Daarbij gaat het mede om persberichten en advertenties.
De Regionale Instelling voor Beschermd Wonen (RIBW) was tot voor kort een organisatie die vooral in de anonimiteit haar werk deed. Dat blijkt anno 2011 niet langer mogelijk. Buurtbewoners willen geïnformeerd worden als het RIBW in de regio Kennemerland, Amstelland en Meerlanden (KAM) een nieuwe vestiging opent. RIBW wil daarom meer naar buiten treden en laten zien wat het doet en voor wie het er is. De Coalitie is door RIBW-KAM gevraagd dit communicatietraject te begeleiden. Voor de eerste Nieuwsbrief zorgde De Coalitie voor teksten en redactie. Later dit jaar zal er een relatiemagazine verschijnen. Doel is betrokkenen, zoals buurtbewoners, politici, ambtenaren etc. beter en eerder te informeren over werkzaamheden en plannen van RIBW-KAM.