Het blad Management Team brengt binnen specifieke vakgebieden jaarlijks de toppers en tobbers in beeld. Een breed scala aan beroepsgroepen wordt op basis van ranglijsten in de veel gelezen MT 500 belicht. In het laatste nummer van deze klassieker wordt ook aandacht besteed aan communiceren in crisistijd. Jaap Sluis van De Coalitie geeft zijn visie op de aanpak van de 'slechtnieuwsbrengers' Toyota, NS en Vodafone.
Woensdag 21 april is het eerste Fitnezz4all court van Nederland geopend. Bij de Molenplas in Schalkwijk (Haarlem) staan acht fitnessapparaten opgesteld waar gratis en onbeperkt gebruik van kan worden gemaakt. Het fitnesscourt is een initiatief van Fitnezz4all, een stichting die als doel heeft om iedereen, jong en oud, de mogelijkheid te geven om in de buitenlucht te bewegen. Het eerste court werd geopend door Dennis van der Geest en Lex Hendriksen, manager Wijkzaken van de gemeente Haarlem. De Coalitie werd door Fitnezz4all ingehuurd voor het genereren van media-aandacht. Onder meer De Telegraaf, RTV Noord-Holland, AD, RTL4 (http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/miMedia/2010/week16/vr_fitnesscourt.avi_plain.xml) en Haarlems Dagblad besteedden uitgebreid aandacht aan het officiële moment. De komende tijd moeten meerdere fitnesscourt in Nederland verschijnen.
De Coalitie werd eind februari benaderd door Han en Mark de Kroon van Horecavers. Deze groothandel in groenten wilde vanaf half april een klimaatneutrale elektrisch gekoelde horecawagen door de Haarlemse binnenstad laten rijden om de horeca tussen 11.00 en 16.00 uur te bevoorraden. Of De Coalitie het perstraject voor haar rekening wilde nemen. Het werd een leuk en zeker interessant project om niet alleen lokaal maar ook landelijk media aandacht te genereren. Dat is gelukt. De Stoffel, zoals de mobiel wordt genoemd, beleefde donderdag 22 april zijn primeur. Daar was veel door De Coalitie benaderde en uitgenodigde pers bij aanwezig. Naar aanleiding van het door De Coalitie landelijk verstuurde persbericht kreeg Mark de Kroon journalisten van vakbladen aan de telefoon. Maar ook Metro belde en hij maakte met een verslaggever van radio Noord Holland een ritje met de Stoffel. Een goed voorbeeld van hoe je als ondernemer de pers kunt gebruiken om je verhaal te vertellen.