In opdracht van Meurkens & Meurkens uit Haarlem verzorgde De Coalitie een mediatraject rond de door dit bedrijf geïnitieerde aankoop van het voormalige BAM-complex in Halfweg. Daar ontwikkelt het Haarlemse bedrijf een culturele broedplaats met ruimte voor 250 creatieve geesten. Meurkens & Meurkens exploiteerde gedurende elf jaar in opdracht van derden het succesvolle Belcanto in Haarlem waar (in een voormalig belastingkantoor) ruim 200 kunstenaars en bedrijfjes onderdak vonden. Met de realisatie van het eigen project BOGOTÁ zet Meurkens & Meurkens een belangrijke nieuwe stap. Die is breed gecommuniceerd en kreeg veel aandacht in de regionale pers. Maar ook in vakmedia op het gebied van cultuur, vastgoed, stedenbouw en architectuur.
Hij had het leuk bedacht, de baas van een kaaswinkel in Amsterdam. In een flyer beweerde hij dat zijn zaak tot beste kaaswinkel van de hoofdstad was verkozen. Het Parool schreef er over. Maar waarschijnlijk niet zoals de kaasbaas had gehoopt. De verkiezing bestáát helemaal niet, onthulde de krant. De man had alles verzonnen. Zijn onhandige reactie op de onthulling maakte het er alleen maar erger op.
Het zal geen verbazing wekken in een tijd waarin 'beeld' zo bepalend is geworden voor je uitstraling: onze klanten hebben nogal eens goede foto's nodig. Bijvoorbeeld om beeldend verslag te doen van een evenementen of bijeenkomst. Maar ook voor een relatiemagazine of digitale nieuwsbrief. Of juist van het eigen bedrijf en de eigen medewerkers, voor de website of andere publicaties.
Ze stond voor de camera van Omroep MAX: de jonge econometriste Anna Grebenchtikova. Ze schetste interviewer Cees Grimbergen wat er mis is met de communicatie van pensioenfondsen. Ik heb zelden iemand de spijker zó overtuigend op de kop zien slaan. Als ik communicatiebaas van een pensioenfonds was, zou ik als de sodemieter een bakkie doen met Anna Grebentchikova.